Mācību programmas
Mālpils Mūzikas un mākslas skola piedāvā apgūt 10 profesionālās ievirzes izglītības programmas kā arī 2 sagatavošanas programmas.
profesionālās ievirzes izglītības programmas :
- VIZUĀLI PLASTISKĀ MĀKSLA II (no 8. gadu vecuma)
- KLAVIERSPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- AKORDEONA SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- KLARNETES SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- SAKSOFONA SPĒLE I (no 7 gadu vecuma),
- FLAUTAS SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- ĢITĀRAS SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- VIJOLES SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- ČELLA SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
- SITAMINSTRUMENTU SPĒLE I (no 7 gadu vecuma)
interešu izglītības
(sagatavošanas klases) programmas:
- MĀKSLA (no 7 gadu vecuma)
- MŪZIKA (no 6 gadu vecuma)
mākslas nodaļa
mūzikas nodaļa
Skolu pabeiguši
KIWIE
Mālpils Mākslas skola ir spēlējusi ļoti lielu lomu KIWIE mākslas rašanās procesā. Skola deva pirmos ieskatus, ko nozīmē māksla, ar daudz padziļinātāku ieskatu nekā to varēja iegūt parastajā skolas solā. Galvenokārt, jo pret mums neizturējās kā pret kārtējiem skolniekiem. Piegājiens bija ļoti privāts un uz personīgu izaugsmi fokusēts. Tas, kas aizrāva un iedvesmoja visvairāk, bija citu mākslinieku dzīves stāsti un viņu dažādie dzīves ceļi, kas rezultējās pasaules atzinībā. Visi tik dažādi tomēr vienādi, bet dažādi. Es vēlējos būt ar viņiem, mākslas grāmatā. Skolā apvienojās līdzīgi domājošie ar vēlmi radīt, kopā veidojot ekosistēmu, kas, manuprāt, ļāva daudz ātrāk attīstīt individuālu domāšanu pavisam citā šķautnē. Jau astotajā klasē sāku prātot par padziļinātāku mācību uzsākšanu mākslas pasaulē Rīgā. Mālpils mākslas skola palīdzēja sagatavoties iestājeksāmeniem, kas rezultējās ar pozitīvu rezultātu. Kas savukārt rezultējās izcilu ideju virpulī un nebeidzamos piedzīvojumos, kuri turpinās arī vēl pēc 20 gadiem. Mainījusies ir tikai amplitūda. Procesā paspēju iedvesmot arī citus censoņus un pārliecināt lekt iekšā mākslas pasaules vilcienā, kas radīja tādus izcilus cilvēkus kā Jāni Šnē - modes dizaineri, Artūru Analtu - produktu dizaineri, Aigaru Mami - grafisko dizaineri, un citus. Iespējams neeksistētu tūristu iemīļotie RĪ-GA krekli, jo to izdejas autors ir Aigars, un iespējams neeksistētu slavenā "Medus Monēta", kuras autors ir Artūrs. Mālpils Mākslas skola daļēji ir arī vainīga pie KIWIE tēla dzimšanas un pie fakta, ka KIWIE STUDIO patreiz apkalpo augstākā ranga klientus no vidējiem austrumiem. Bez šīm pirmajām zināšanām, tik ļoti jūtīgā un trauslā vecumā, šis viss neeksistētu. Dažreiz prātoju, zinot to, ko tagad zinu - es vēlētos vēlreiz izmācīties šos pirmos gadus. Tad es nāktu 2h ātrāk un paliktu 2h vēlāk, gluži vienkārši, lai vēl vairāk uzsūktu zināšanas kā tāds sūklis. Tā informācija pasaules līmenī ir miljonu vērta.
RŪTA JUMĪTE
Mālpils mākslas skolā mācījos 9 neaizmirstamus gadus, un šī pieredze atstājusi lielu pozitīvu iespaidu uz manu dzīvi un karjeru. Ļoti novērtēju laiku, ko varēju veltīt radošām izpausmēm visdažādākajos medijos: zīmēšanā, gleznošanā, keramikā, stikla dizainā un fotomācībā. Visas šīs nodarbes kopumā man palīdzēja attīstīt radošumu, pacietību un gaumes izjūtu. Bieži vien mācīties jaunas tehnikas šķita izaicinoši, bet bija neaprakstāms gandarījums redzēt rezultātus, it īpaši, ja kādi no darbiem ceļoja uz izstādēm ārpus Mālpils. Mākslas skolā aizvadītais laiks šķita ļoti aizraujošs, kā arī īpašs piedzīvojums bija braukt plenēros! Mālpils mākslas skola izcēlās ar savu atvērtību, tai pat laikā profesionālu pieeju mākslas iemaņām: pēdējos mācību gados tikām iepazīstināti ar nākamajiem iespējamajiem soļiem pēc 9. klases. Mani ļoti uzrunāja iespēja studēt Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā, uz kurieni mūs mākslas skolas vadītāja bija vedusi ekskursijā. Šī ir viena no labākajām dizaina un mākslas izglītības iespējām vidusskolas līmenī Latvijā, un mākslas skolas noslēguma gados mums bija iespēja apgūt nepieciešamās iemaņas, lai šajā skolā iestātos, un to arī izdarīju. Pēc šī soļa mana radošā karjera attīstījās ļoti veiksmīgi.
LIENE MACKUS
Esmu MMMS skolas absolvente un šobrīd pasniedzu skolā veidošanu un Darbs materiālā. Šīs divas pieredzes ļauj ieraudzīt skolas dotās zināšanas un iespējas, kas toreiz bez interneta laikmetā ļāva piedzīvot radīšanas brīnumu, māksliniecisku darba vidi, regulāra darba augļus un pacietības trenēšanu. Šī vide ar pasniedzējām Māru, Indru un Gunu ļoti atšķīrās no “parastās” vidusskolas vides, tāpēc laiks mākslas skolā tika pavadīts arī ārpus stundu laika, vēlos vakaros ar kursabiedru jokiem un kopā būšanu. Mākslas skola bija tilts tālāk uz Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolu, kur iestājos ar skolā dotajām pamat zināšanām kompozīcijā, veidošanā, zīmēšanā un gleznošanā. Tālāk jau Latvijas Mākslas Akadēmija, kas bija loģisks turpinājums mākslinieces profesijā. Šobrīd dalos ar zināšanām skulptūru un telpisku objektu veidošanā, mēģinot katrā skolniekā ieraudzīt personību un attīstīt to vizuālā, telpiskā valodā.
KONSTANTĪNS PETRENKO
Mālpils mūzikas un mākslas skolā uzsāku savu ceļu mūzikā. Kādu laiku, ejot sākumskolā, mācījos klavierspēli pie Svetlanas Lucēvičas. Vēlāk - jau apzinīgā vecumā vēlreiz iestājos mūzikas skolā - mācījos ģitārspēli pie Ivana Girsova, vēlāk pie Eināra Kviļa. Vidusskolas posmā dziedāju Mālpils jauktajā korī pie diriģentes Sanitas Vītumas. Grūti pateikt cik daudz devusi Mālpils mūzikas skola tālākajā profesijas izvēlē, bet tā noteikti ielikusi pamatus - gan mūzikas teorijas apguvē, gan tās izpratnē. Vērtīgākais mūzikas skolā ir bijis praktiskais darbs, kurā iesaistītas cilvēka maņas - redze, dzirde, tauste. Vecākiem sūtot bērnu mūzikas skolā jāsaprot, ka mūzikas instrumenta apguve vispusēji attīsta cilvēku. Attīsta motoriskas kustības, loģisko domāšanu, uzmanības noturēšanu, spēju pamanīt sīkas nianses gan nošu materiālā, gan sadzirdēt tās mūzikā. Visas šīs īpašības ir nozīmīgas bērna attīstībā arī tad ja bērns neturpina savu ceļu mūzikā. Spēja regulāri un apzinīgi strādāt, analizēt savu darbu, tiks augsti novērtēta jebkurā profesijā.
foto : janisphoto.com
ILONA DZĒRVE
Mālpils mūzikas skola bija mans dvēseles patvērums un otrās mājas, bija pat situācijas, kad psiholoģisku iemeslu dēļ negāju uz skolu, bet uz mūzikas skolu gan gāju un tur guvu veldzējumu un atbalstu no draugiem, skolotājiem un muzicēšanas. Mūzikas skolā ieguvu neatsveramu pamatu tālākai dzīvei. Esmu ārkārtīgi laimīga un priviliģēta, ka varu dzīvē darīt to, ko visvairāk mīlu un ar to arī nopelnīt. Taču svarīgi saprast, ka mūzikas apguve nenoder tikai mūziķiem, bet gan jebkuram, īpaši eksakto zinātņu pārstāvjiem, jo tā brīnišķīgi attīsta attiecīgās spējas un domāšanu, par bagātu dvēseles pasauli nemaz nerunājot :).
Foto Jānis Deinats
ARVIS KANTIŠEVS
Nu jau studējot 3 augstāko izglītību, pēc modes, tagad tēlniecību, varu tikai kārtējo reizi pārliecināties, ka pamati, ko man par mākslu ielika Mālpils mākslas skolā ir tikpat pamatīgi kā granīts, ko esmu šobrīd iemīļojis kā vienu no saviem māksliniecisko izpausmju medijiem. Arī laikam ejot azvien vairāk esmu pārliecinājies, ka būt par skolotāju ir vēl papildu prasme vai talants, jau tā spējīgiem māksliniekiem, un skolotāji, kas mani mācīja tiešām ir spējuši audzēkņos atrast un izvilkt tos labākos rezultātus. Patiess prieks un pateicība, ka man paveicās būt īstajā laikā un īstajā vietā. Kā arī pateicība par izturību- vēljoprojām atceros, kāds biju palaidnis, un nu jau pats nobaudot skolotāja amatu, varu tikai apbrīnot to pacietību no skolotāju puses, ka varēja tikt ar mani galā. Un noteikti jāpiemin "Gurķmaizīšu festivāls" - tiešām leģendārs pasākums pie Gunas keramikas nodarbībās. Tagad strādāju pats savā uzņēmumā "KONEKO DIAMOND" veidojot dažnedažādākās lietas uz spec pasūtījumiem, no skulptūrām līdz mēbelēm, teātra un kino rekvizīti līdz apģērbs, jo mana uzņēmuma moto ir "We make everything"
ANETE MELECE
Mālpils Mākslas skola bija mans pirmais solis ceļā uz mākslinieces karjeru. Iespējams, es tāpat būtu nonākusi līdz mākslai, bet tad tas ceļš būtu izvērties daudz garāks un līkumaināks.
Patiesībā jau nemaz nav jākļūst par mākslinieku - mākslas skola ieliek pamatus radošai domāšanai, kas noder jebkurā profesijā.
Visvairāk man atmiņā palikuši vasaras plenēri un mūsu zīmēšanas/gleznošanas nodarbības ārpus skolas telpām - tieši tajās es iemācījos vērot apkārtni un ieraudzīt interesanto itin visā.
LĪGA MUKĀNE
Pavadītie gadi mākslas skolā izveidoja stipru pamatu maniem dzīves soļiem un izvēlēm. Mēs mācījāmies gan no skolotājām, gan viens no otra. Ne tikai dažādas tehnikas un materiāli, bet arī sociālās prasmes un laika menedžments tika apgūti gadu laikā. Kompozīcija un krāsas mani pavada mani ne tikai ikdienā, bet arī profesionālajā dzīvē, strādājot par grafikas dizaineri. Lai arī kā man ceļš ietu tālāk, varu būt droša, ka mākslas skolā iegūtās zināšanas un prasmes nepazudīs un ir iegūtas uz mūžu. Par to paldies visām skolotājām un manam kursam.
īss atskats pagātnē
Mālpils Mūzikas skola tika nodibināta 1990. gada 23.maijā, kaut gan tās vēsture ir nedaudz senāka. Jau astoņdesmitajos gados Mālpils un Sidgundas muzikālie bērni izvēlēto mūzikas instrumentu brauca apgūt uz Siguldu. Tā kā braucēju skaits arvien pieauga, 1989.gadā Mālpilī tika atvērta Siguldas mūzikas skolas Mālpils filiāle. Rīgas rajona tautas deputātu padome mālpiliešus atbalstīja un jaundibinātajā skolā darbu uzsāka klavieru, akordeona, metāla pūšamo instrumentu un čella spēles klases. Otrajā mācību gadā papildus tika atvērtas vēl vairākas instrumentu klases – sitaminstrumentu, klarnetes, vijoles un mežraga.
1994. gadā Mālpils pagasta deputāti lēma par iespēju pie Mālpils mūzikas skolas atvērt mākslas nodaļu. Reāli tā darbu sāka ar 1995.gada 1.februāri, līdz ar to skola turpināja darbu ar jaunu nosaukumu: Mālpils Mūzikas un mākslas skola. Skolas direktori: no 1990.-2018 Juris Vītums un no 2018. gada Māra Ārente.
Tāpat kā mūzikas skolai bija savi pirmsākumi, arī mākslas nodaļa neradās tukšā vietā. Jau kopš jaunā Mālpils kultūras nama atklāšanas tajā darbojās zīmēšanas pulciņš vitrāžistes Māras Ārentes vadībā, kur mākslas pamatus varēja apgūt visi, kurus tas interesēja. 1995.gada pavasarī šis pulciņš tika pārveidots par Mālpils Mūzikas un mākslas skolas Mākslas nodaļu, kuru līdz 2008. gadam vadīja Māra Ārente, no 2008.-2018.gadam – Daina Galakrodzeniece, no 2018.-2021. – Ērika Zutere, bet no 2021. Irēne Krastiņa.
Mākslas skolas mācību procesā vienlīdz svarīga loma ir gan zīmēšanai, gleznošanai, gan arī kompozīcijai, veidošanai un darbam dažādos materiālos. Daļa darbu tiek radītas plenērā, kas ir skolas mācību procesa nozīmīga sastāvdaļa. Lai rosinātu vēlmi nemitīgi mainīties, attīstīties un izmēģināt spēkus arī starptautiskā mērogā, audzēkņiem tiek dota iespēja piedalīties dažādos pasaules mēroga konkursos, kuros iegūtas gan medaļas gan arī diplomi.
Mālpils mūzikas un mākslas skolai bijusi nozīmīga loma “Mākslas dienu” tradīciju turpināšanā savā pagastā. Tie ir mākslas svētki, kuros bez profesionālo mākslinieku un audzēkņu darbu izstādēm tiek radīta “vienas dienas māksla” uz vietas visiem kopā.
Šo gadu laikā mākslas nodaļu beiguši 137 (+5) absolventi un daudzi no viņiem turpinājuši mācības: Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā, Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas skolā, Rīgas amatniecības vidusskolā, vēlāk arī Latvijas Mākslas akadēmijā.
Kopsavilkums no grāmatas “Mālpils” 2005 (302-306 lpp.)
Pazīstamākie skolas skolotāji, kas strādājuši/strādā mūsu skolā – mūzikas nodaļā jāmin grupas Dzelzs vilks līderis Juris Kaukulis un grupas Linga saksofonists Elmārs Rudzītis kā arī Diāna Dzelvīte, Svetlana Luceviča, Ināra Daukste, Diāna Ulase, Juris Vītums, Sanita Vītuma, Liene Circene, Maija Mickus, Einārs Lorencs, Aiva Pundiņa, Skaidrīte Krūkle, Ilva Kaulača, Svetlana Žovnere, Guntars Gritāns, Daiga Rozentāle, Elīna Šteinharde, Anita Leonova, Kristīne Ezera, Aiga Staseļūne
Mākslas nodaļā – Indra Zvīgule, Ingūna Linde, Guna Petrevica, Inta Rulle, Igors Dobičins, Inese Lieckalniņa, Esmeralda Tāle, Daina Galakrodzeniece, Maija Mackus, Aija Klintsone, Elīna Titāne, Artūrs Arnis, Liene Mackus, Ērika Zutere, Jureta Dobenberga, Arvis Kantiševs, Irēne Krastiņa, Egija Grīnfelde, Anete Kalniņa.